Polityka prywatności
§1. Postanowienia ogólne
1. Odkrywcze definicje
- Strona internetowa pod adresem https://parusdesign.pl/, określana dalej jako parusdesign.pl lub Strona.
- Studio graficzne parus design, określane dalej jako parus design lub parus.
- Administrator oraz właściciel strony Sebastian Szumała, określany dalej jako Administrator.
- Ty, czyli osoba przebywająca i korzystająca ze strony, określana dalej jako Użytkownik.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., określane dalej jako RODO.
2. Obowiązywanie
- Polityka prywatności spełnia obowiązek informacyjny wynikający z RODO oraz pozostałych przepisów prawa, tj. z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. oraz z ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r.
- Postanowienia Polityki prywatności wchodzą w życie wraz z datą publikacji, tj. 2 lipca 2022 r.
- O wszelkich zmianach w Polityce prywatności Administrator będzie informował pod adresem https://parusdesign.pl/polityka-prywatnosci/.
§2. Dane osobowe
1. Przetwarzanie danych
- Administratorem strony oraz danych osobowych jest parus design Sebastian Szumała, ul. Narcyzowa 8B/29, 81-653 Gdynia, NIP 5862381741.
- Kontakt z Administratorem danych osobowych:
- adres e-mail: czesc@parusdesign.pl,
- numer telefonu: +48 507-679-646.
- Korzystanie ze Strony jest w pełni anonimowe do momentu podania danych osobowych przez Użytkownika. Podanie danych osobowych jest zawsze dobrowolne i wynika z woli Użytkownika.
- Dane osobowe są przetwarzane:
- Zgodnie z obowiązującym prawem.
- Zgodnie z Polityką prywatności.
- Zgodnie z RODO.
- Każdy Użytkownik ma prawo dostępu do danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania, prawo do sprzeciwu względem sposobu przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Zasady i zakres realizacji praw wskazanych w pkt. 1.4. są określone w art. 16-21 RODO.
- Administrator zastrzega prawo do przetwarzania danych Użytkownika po cofnięciu zgody tylko wtedy, gdy zajdzie potrzeba dochodzenia ewentualnych roszczeń, dochodzenia praw przed sądem lub w przypadku wymogu z tytułu przepisów prawa.
- Administrator ma prawo udostępniać dane osobowe Użytkownika podmiotom upoważnionym, np. organom ścigania, gdy jest do tego powołany przepisami prawa.
- Administrator gwarantuje bezpieczne przetwarzanie danych oraz wdrożenie systemów zapobiegających ich naruszeniom, między innymi poprzez używanie bezpiecznych haseł, używanie bezpiecznego protokołu https oraz certyfikatu SSL, zabezpieczającego użytkownika przy komunikacji ze Stroną.
- Administrator może przechowywać dane Użytkownika do 10 lat od czasu ich przekazania na potrzeby ewidencji oraz kampanii reklamowych, lub do czasu złożenia żądania wycofania i/lub usunięcia danych przez Użytkownika.
2. Odbiorcy danych
- Administrator może powierzyć przetwarzanie danych Użytkownika podwykonawcom oferowanych przez niego usług w celu świadczenia usług przez Administratora. W zależności od celu przetwarzania dane Użytkownika są powierzane:
- PROSERWER Michał Kalenik – w celu przechowywania danych Użytkownika na serwerze: w bazach danych, w systemie teleinformatycznym Strony oraz na kontach pocztowych Administratora.
- Asana, Inc. – w celu zarządzania projektami Administratora, niezbędnego do świadczenia usług Użytkownikowi.
- Google LLC – w celu przechowywania danych, kopii danych oraz zbiorów danych, między innymi w usługach Google Analitycs, Dysk Google, Notatki Keep, Arkusze Google oraz Dokumenty Google.
- Facebook, Inc. – w celu wykorzystywania narzędzi remarketingowych (w tym Facebook Pixel), w tym możliwości kierowania reklam, m.in. na adresy e-mail Użytkownika.
- Useme sp. z o.o. – w celu zarządzania umowami o świadczenie usług zawieranymi z Administratorem, wystawiania umów oraz faktur.
- Infakt Sp. z o.o. – w celu zarządzania bazą Klientów, wystawiania umów oraz faktur.
3. Cele i czynności przetwarzania danych
- Wypełnienie formularza kontaktowego – w celu nawiązania kontaktu z Użytkownikiem, prezentacji oferty przez Administratora oraz archiwizacji konwersacji z Użytkownikiem w celu wykazania jej przebiegu, gdy zajdzie taka potrzeba. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do przetworzenia zapytania przez Stronę i realizacji ww. celów.
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a oraz f RODO.
- Przetworzenie zapytania odbywa się na podstawie zgody Użytkownika.
- Użytkownik ma prawo do cofnięcia zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Zawieranie umów i wystawianie faktur – w celu realizacji przedmiotu umów i obowiązków wynikających z przepisów prawa. Podanie danych jest niezbędnym warunkiem zawarcia umowy.
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Cele marketingowe – na podstawie dobrowolnej zgody na podanie danych w celach marketingowych, w celu kierowania do Użytkownika treści marketingowych Administratora, w tym treści reklamowych.
- Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Użytkownik ma prawo do cofnięcia zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Komentarze – Użytkownik, w momencie pozostawienia komentarza pod wpisem na blogu dostępnym na Stronie, wyraża zgodę na gromadzenie danych wymaganych przez pola formularza komentarza, oraz adres IP i dane przeglądarki w celu zabezpieczenia Strony przed złośliwym oprogramowaniem spamującym.
§3. Polityka plików cookie
- Strona wykorzystuje pliki cookie, czyli tzw. ciasteczka. Są to niewielkie pliki z ciągami znaków (litery i cyfry), gromadzone na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputer, laptop, smartfon, tablet).
- Podczas pierwszej wizyty na Stronie Użytkownikowi zostaje wyświetlony natrętny popup, wypełniający obowiązek informacyjny o stosowaniu plików cookie.
- Użytkownik udziela Stronie zgody na użycie plików cookie, akceptując ich wykorzystanie poprzez zatwierdzenie przyciskiem “Ok” lub zignorowanie komunikatu.
- Korzystanie ze Strony z włączonymi plikami cookie oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
- Każdy Użytkownik może wyłączyć stosowanie plików cookie w swojej przeglądarce internetowej. Pliki cookie są jednak niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Strony, a ich wyłączenie może skutkować technicznymi trudnościami w korzystaniu ze Strony, za które Administrator nie odpowiada.
- Użytkownik ma prawo i możliwość usunięcia plików cookies podczas korzystania ze strony lub po jej opuszczeniu, korzystając z funkcji udostępnianych przez przeglądarkę.
- Niektóre cookies są automatycznie usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki (cookies sesyjne), a inne są przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika i umożliwiają rozpoznanie systemu i przeglądarki Użytkownika przy kolejnym wejściu na stronę (cookies trwałe).
- Pliki cookies mogą być odczytywanie przez system teleinformatyczny Strony (tzw. cookies własne) oraz systemy podmiotów trzecich (tzw. cookies podmiotów trzecich).
- Cookies własnych są używane w celu zapewnienia Użytkownikowi prawidłowego i bezawaryjnego korzystania ze Strony.
- Inne kategorie używanych plików cookie to: cookies bezpieczeństwa, wydajnościowe, funkcjonalne, reklamowe.
- Serwis wykorzystuje funkcjonalności dostarczane przez podmioty trzecie, które używają cookies podmiotów trzecich w celu świadczenia usług w Stronie. Są to następujące usługi:
- Google Analitycs – usługa dostarczana przez Google LLC, wykorzystywana do tworzenia statystyk i analizowania ich w celu optymalizacji Strony. Polityka prywatności Google: https://policies.google.com/privacy?hl=en
- Facebook Pixel – usługa dostarczana przez Facebook, Inc. w celu dostarczania reklam przez serwis social media Facebook.
- Na Stronie mogą występować wtyczki serwisów społecznościowych: Facebook, Facebook Messenger, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube oraz Pinterest.
- Wyświetlanie podstron Strony, które zawierają wtyczkę, oznacza komunikację Strony z serwerami serwisów społecznościowych, a zawartość wtyczki jest przekazywana do przeglądarki Użytkownika. Integracja wtyczki wysyła informację do serwisu social media, że z przeglądarki Użytkownika wyświetlono Stronę, nawet jeśli Użytkownik nie posiada profilu w serwisie social media lub nie jest zalogowany na urządzeniu końcowym, i jest przekazywana na serwer serwisu social media.
- Jeśli Użytkownik jest zalogowany w serwisie social media, serwis ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na Stronie do profilu Użytkownika w serwisie social media. Jeśli zalogowany Użytkownik użyje wtyczki, by udostępnić/zareagować na materiał w Stronie, odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer Strony społecznościowego.
- Informacje przekazane serwisom social media mogą zostać przez nie przetwarzane, m.in. opublikowane w tychże serwisach oraz wyświetlane osobom dodanym jako kontakty/znajomi Użytkownika. Cele, zakres gromadzenia, sposoby przetwarzania i wykorzystywania danych Użytkownika oraz możliwość kontaktu i prawa Użytkownika opisują polityki prywatności usługodawców: Facebook: https://www.facebook.com/legal/FB_Work_Privacy
- Jeśli Użytkownik nie wyraża zgody na przyporządkowywanie wizyty w Stronie jego profilowi w serwisie social media, przed wizytą w Stronie powinien wylogować się z aktywnych sesji serwisów social media. Przeglądarki internetowe oferują również wtyczki i dodatki pozwalające na blokowanie działalności przyporządkowującej serwisów social media.
Ostatnia aktualizacja: 02.04.2024 r.